Rákay Philip: Én minden magyar filmnek hasonló bukást kívánok!
2024. március 27. 11:18
A Most vagy soha! kreatív producere szerint az úgynevezett kritikusok képtelenek elviselni, hogy a film a hazaszeretetről szól.
2024. március 27. 11:18
4 p
35
6
195
Mentés
Nyitóképen Rákay Philip (balra), a Most vagy soha! kreatív producere és az osztrák főhadparancsnokot alakító Lukács Sándor a forgatás szünetében. Fotó: Fórum Hungary
Brutálisan zuhant a Most vagy soha! nézettsége címmel írt cikket a 24.hu. A filmet a nyitó hétvégén több mint 75 ezer ember látta a hazai mozikban, ami 162 milliós jegyeladási bevételt eredményezett, majd
a bemutatás tizedik napján elérte a 100 ezer nézős álomhatárt.
Mindez a 24.hu szerint is a rendszerváltás óta az egyik legjobb debütálás és nem csak a magyar filmek között. Ehhez képest a második heti adatok alapján lelombozó statisztikákról írnak, mivel „csak” 21 ezer 755 ember váltott rá jegyet.
Rákay Philip, a Most vagy soha! kreatív producere a Mandiner érdeklődésére a következőt mondta a „lelombozó” statisztikáról: „A Most vagy soha! – a határon túli jegyeladásokkal együtt – a hétvégére eléri a 150 ezres nézőszámot, a bemutatás után mindössze két héttel. Én minden magyar filmnek hasonló bukást kívánok!” – fogalmazott Rákay, aki szerint a debütálás óta számtalan elmebeteg mondatot leírtak már az alkotásról. „Leginkább azok gyalázzák, akik nem is látták,
a balos megmondóemberek pedig képtelenek elviselni, hogy a Most vagy soha! a hazaszeretetről szól, mondhatni, régről be vannak oltva az ilyesmi ellen”
A Most vagy soha! kreatív producerével a március 15-én debütáló Petőfi-film kapcsán a nagybetűs filmszakmáról, ideológiai nyomulásról és a valódi katarzisról beszélgettünk.
A Most vagy soha! kreatív producere szerint a Mariana-árok az volt, amikor az egyik balliberális lapban kiszámolták, hány embernek kellene megnéznie a filmet ahhoz, hogy nyereséges legyen, miközben ezt az izzadságszagú számolgatást egyetlen balos alkotóhoz köthető film esetében sem tették meg az elmúlt harmincnégy évben.
A kiugró debütálás után leginkább hallgattak, majd azt írták, azért nézik sokan, mert utaztatjuk rá az embereket, most pedig a kétheti, százötvenezres határnál már bukást vizionálnak.
Rossz hírem van a minden szarizmus örök nyünnyögőinek: a nézőink, – köztük rengeteg fiatal – szeretik a filmünket, és csak ez számít!”– összegzett Rákay Philip.
„Felhívtak telefonon médiában dolgozó fontos emberek, akik azt mondták, hogy amíg ők pozícióban lesznek, addig én portás sem leszek” – emlékezett vissza az akkori időkre a médiaszakember.
Bencsik Gábor őszinte kritikája a filmről:
https://telex.hu/zacc/2024/03/28/bencsik-andras-beleszallt-a-most-vagy-sohaba-petofi-film-negativ-kritika-a-demokrataban
A nyitóhétvégén még 75 ezren váltottak a filmre jegyet, azóta viszont drasztikusan csökkent az érdeklődés iránta – írta a film.hu.
71,2 százalékkal zuhant a második hétvégére Rk filmjének nézettsége, ugyanis már csak 22 ezren nézték meg a produkciót a második hétvégén.
A film.hu a Kincsem című filmmel hasonlította össze a nézettségi adatokat, mivel mindkét film rekord költségvetésből készült. A 2017-ben elkészült Kincsemre 2,9 milliárdot költöttek, az idén bemutatott Mvs! című filmre pedig 6 milliárdot. A párhuzam szerint mindkét produkció a XIX. századi magyar történelmet eleveníti fel, s mindkét film premierjét március 15-re időzítették.
Herendi Gábor filmje 72 ezer nézővel nyitott, így némileg elmaradt a Mvs! számaitól, amire 75 ezren váltottak ekkor jegyet.
A második hétvégén viszont fordult a kocka. A Kincsem nézőszáma 29 százalékkal esett vissza a nyitóhétvégéhez képest, a Most vagy soha! viszont meredeken zuhant, 71 százalékkal kevesebben voltak rá kíváncsiak.